17 kwietnia 2015

PÓŁPRODUKTY W PIELĘGNACJI WŁOSÓW - CO I JAK ?

O półproduktach z pewnością wiele z Was słyszało. Jeśli nie, to z pewnością niedługo byście napotkały to pojęcie i zadały pytanie w stylu "A co to półprodukty ?", a później "Gdzie je mogę kupić?" Ja muszę przyznać, że na początku "przechodziłam" obok nich obojętnie. Sądziłam, że nie mam na takie rzeczy czasu i to musi być trudne. Jak się domyślacie, myliłam się :) Od czego należy zacząć ? Musimy wiedzieć, że półprodukty dzielimy na emolienty,humektany i proteiny. Poza tym mamy też np. witaminy,ekstrakty i inne. Półprodukty możemy dodawać do masek, ale nasze pole manewru nie jest ograniczone. Bardzo często tworzone są z nich mgiełki czy płukanki. Myślę, że to super sposób na sprawdzenie czego nasze włosy nie lubią, bo półprodukty kupujemy w małych ilościach. I tak np. jeśli nasze włosy nie polubią się z aloesem, to będzie dla nas znak, że musimy zrezygnować z maski Naturvital. Dziś zajmiemy się tym gdzie złożyć swoje pierwsze zamówienie i co powinno wylądować w naszym koszyku :)


Zacznijmy od podziału półproduktów :)

EMOLIENTY - czyli wszystkie oleje, masła itp.
olej arganowy
olej avocado
olej jojoba
olej kokosowy
olej lniany
....

HUMEKTANTY - czyli wszystko, co nawilży nasze włosy
gliceryna
aloes
mocznik
kwas hialuronowy
D-panthenol
mleczko pszczele

PROTEINY 
keratyna
kolagen i elastyna
l-cysteina
jedwab

WITAMINY
 wit. A
wit. C
wit. E
all in one

Półprodukty znajdują się także w naszej kuchni. Możemy w niej znaleźć :
miód
żółtko
żelatyna
.....

Ja swoje półprodukty zamawiałam na ZSK i bardzo polecam ten sklep. Jeśli chcecie wybrać jednak inny, możecie zdecydować się na np. :

 Stosujecie w swojej pielęgnacji półprodukty ? Może nadal się zastanawiacie nad nimi ?
Półprodukty u mnie sprawdzają się świetnie. Na początku możecie wybrać półprodukty domowe. Glicerynę bez problemu również dostaniecie w aptece :)

26 komentarzy:

  1. Kurcze ja nigdy nie slyszalam takiej nazwy jak półprodukty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto wzbogacić pielęgnację włosów chociaż w półprodukty domowe :)

      Usuń
  2. Dobry wpis ;) osobiście używam tylko domowych półproduktów ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam glicerynę i dodaję do masek jeśli są za bardzo proteinowe dla moich włosów,zaopatrzyłam się też w żel aloesowy ale z chęcią kupiłabym coś jeszcze :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy ich nie używałam, ale bardzo mnie zaciekawiłaś ;)
    bajeerancko.blogspot.com - Zachęcam do obserwacji i zapisania się na newsletter ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Haha, ja nawet nie wiedziałam, że istnieje coś takiego xD

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz spotykam się z nazwą/stwierdzeniem "półprodukty"


    ladyfashworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny, przydatny post :)
    Pozdrawiam serdecznie, Mój blog/ KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedy będą wyniki roZdania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy zweryfikuję wszystkie zgłoszenia :)

      Usuń
  9. pierwszy raz o czymś takim słyszę ;D

    obserwujemy?
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. rany masz przesliczne włosy! zazdroszczę ;)

    poklikasz w ostatnio dodanym poscie? to dla mnie bardzo ważne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam połprodukty i używam ich niemal przy każdym myciu włosów :)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie: SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM i może zaobserwujesz :)
    Pozdrawiam i życzę miłego popołudnia!

    Elwira

    OdpowiedzUsuń
  12. Masz piękne włosy, cudowna długosc i kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię różne oleje. Nawet oliwę z oliwek. Cenię też miód i mleko. Pozdrowienia

    http://mitt-nye-liv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Aloes uwielbiam:-) a z olejków używam właśnie oleju śliwkowego na końce, jest świetny i pięknie pachnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Boski post, masz przepiękne włosy <3
    Sama potrzebuję czegoś na rozdwajanie końcówek, bo lokówka je wykończyła :(

    Obserwuję, zajrzyj do mnie, skomentuj, poczytaj, jeśli Ci się spodoba zaobserwuj :) http://historyjki-amnezyjki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo przyda mi się ten post, nawet nie wiedziałam co to półprodukty haha :D <3
    Masz śliczne włosy! :*

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. pierwszę slysze o czyms takim, masz bardzo ładne wlosy, widać ze zdrowe ;)
    crazy-life-by-angelika.blogspot.com < klik

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja się tak zbieram, żeby złożyć zamówienie na ZSK i jakoś się zebrać nie mogę :/

    OdpowiedzUsuń
  19. Do włosów jeszcze nie stosowałam półproduktów, ale zamierzam zacząć, gdy już się ogarnę i dowiem co będzie dla mnie najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam półprodukty. Dopiero kiedy po nie sięgnęłam, zauważyłam pierwsze znaczne zmiany na lepsze w wyglądzie mojej skóry i włosów.

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo przydatny post :) dopiero mam zamiar poeksperymentować z półproduktami :p

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i opinię. Rosnąca liczba wyświetleń i komentarzy motywuje mnie do dalszej pracy.