10 lutego 2014

Pielęgnacja włosów zimą

Wbrew pozorom zima nie należy do najprzyjemniejszych miesięcy jeśli chodzi o nasze włosy. Należy się im więc szczególne traktowanie. W tym roku przyszła do nas dosyć późno, dlatego też zwlekałam jakiś czas z tym wpisem.Niestety w zimie temperatura spada, wilgotność powietrza również (im niższa temperatura, tym mniejsza wilgotność powietrza). Zimą rzadko która z nas może pozwolić sobie na to, by włosy schły same, dlatego używamy suszarki. Dodatkowo ogrzewanie w naszych domach przyczynia się do tego, że włosy są suche, łamliwe i rozdwajają się. Wiele z nas również w tym okresie boryka się z przetłuszczaniem włosów. Jak pielęgnować włosy zimą ? O tym już za chwilę.
 


Nakrycie głowy

Na pewno nie należy rezygnować z wszelkiego rodzaju czapek, beretów i innych nakryć głowy. Nasza fryzura może nie będzie już wyglądała perfekcyjnie, ale myślę, że zdrowe włosy są ważniejsze. Zimą bardzo rzadko noszę rozpuszczone włosy, najczęściej je związuje i wygląd dla mnie wtedy się nie liczy. Zimno bardzo negatywnie wpływa na cebulki jak i włosy. Co jeśli włosy się elektryzują lub bardziej przetłuszczają ? Możemy kupić czapkę z materiału, który oddycha. Pamiętajmy również o tym, by w tym okresie wyprać i wypłukać w płynie do płukania tkanin, który ma
działanie antystatyczne. Czasami nawet odżywka b/s może pomóc w elektryzowaniu się włosów.

Mycie włosów

Zimą włosy bardziej się przetłuszczają. Dobrze jest więc pomyśleć o zmianie szamponu i wybrać szampon, który dokładnie oczyści włosy, a jednocześnie będzie delikatny. Chyba ciężko jest taki znaleźć. Ja codziennie (niestety) myję włosy szamponem Alverde z olejem migdałowym i arganowym RECENZJA i ok. raz w tygodniu oczyszczam włosy mocniejszym szamponem. Przed myciem warto na końcówki włosów nałożyć odrobinę oleju lub odżywki, to ochroni je przed wysuszeniem.  

Suszenie 
Ważne jest również suszenie włosów. Najlepiej jest zrezygnować z suszarki i pozwolić im wyschnąć naturalnie. Niestety wiele z nas nie może sobie na to pozwolić (również ja). Suszmy włosy delikatnym strumieniem chłodnego powietrza.Jeśli nasz model suszarki będzie posiadał funkcję jonizacji unikniemy elektryzowania się włosów, a dodatkowo staną się one miękkie i gładkie.

Odżywianie

Ja najbardziej zimą lubię olejować włosy, zwłaszcza wieczorem. Niestety nadal zdarza mi się zapomnieć o masce, nie mówiąc już i tym, by trzymać ją na włosach przez dłuższy czas. Bardzo ważne jest nawilżenie włosów, dlatego starajmy się wybierać produkty zawierające emolienty. Zimą nie rezygnuje z silikonów; używam odżywki b/s, która je zawiera, zabezpieczam nimi końcówki, a nawet jeśli odżywka d/s je posiada, to od nich nie stronię. Pielęgnacja bezsilikonowa nie jest po prostu dla mnie i nie mogę ich całkowicie odstawić.

Dieta 
Latem zdecydowanie częściej sięgamy po owoce,warzywa niż zimą. Ważne jest by zimą uzupełniać te niedobory innymi produktami. Ja stawiam głównie na suplementy, ponieważ zażycie takiego suplementu jest dla mnie szybsze i łatwiejsze.

A Wy jak dbacie o swoje włosy zimą ?




3 komentarze:

  1. przydatny post! wiele z tych wskazówek stosuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. moim włosom właśnie zima dała we znaki.. końce są suche, a u nasady przetłuszczają się bardziej niż zwykle :( ja stawiam głównie na olejowanie włosów przed myciem i zabezpiecznie końcówek po myciu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie tez zima zrobiła swoje.. czapki, szaliki... ehhh... nawilżenie i jeszcze raz nawilzenie u mnie :) b
    bardzo fajny blog:0 dodaje do obserwowanych:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i opinię. Rosnąca liczba wyświetleń i komentarzy motywuje mnie do dalszej pracy.